Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar ürünü 7 ila 7 gün içinde iade eder ve bazıları da ürünü aynı gün koşulsuz iade eder.
Mağazadan teslim alınan ürün iade edilir mi?
Cayma hakkı (iade hakkı), tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkıdır. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, tüketicilere mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır.
Mağaza para iadesi yapmak zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir iade yapmakla yükümlü değildir.
Hangi durumlarda iade olmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Tüketici iade hakkı kaç gündür?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satın alma “mal” içinse, süre malın teslimi ile başlar; satın alma “hizmet” içinse, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Koşulsuz iade ne demek?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Mağaza iade süresi kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
14 günlük cayma hakkı nedir?
Tüketicilere ilk kez tüketici kredi sözleşmeleri için 14 gün içinde cayma hakkı tanındı. Tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve sözleşmesel bir ceza ödemeden tüketici kredi sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
Mağazadan alınan ürün nasıl iade edilir?
Tüketici, cayma hakkını kullandığını yazılı olarak satıcıya bildirmelidir. Satıcı, cayma bildirimini aldığını teyit ederek, 14 gün içinde herhangi bir kesinti yapmadan ürünün fiyatını iade etmelidir. İnternet üzerinden değişim veya iade yapılmayacağını iddia etmek yasaktır.
Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
İadesi olmayan ürünler nelerdir?
Buna göre aşağıdaki ürün grupları ve ürünler iade hakkından muaftır: – Teknoloji ürünleri* – Hijyen ve sağlık ürünleri – Değerli metaller – Hizmetler … – Son kullanma tarihi olan ürünler – Kişiselleştirilmiş ürünler – Kopyalanabilen elektronik ürünler.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Tüketici aldığı malı iade edebilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malları göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Ağrıyan Kola Buz Konur Mu